...:... HOME ....:.... AVAILABLE ....:.... SOLD ....:....

Follower

Jual Novel Baru dan Terpakai (Condition : 9/10) PM/Wassap : 0103032760. Instagram : mynovelterpakai

Selasa, 30 November 2010

Cinta Tak Berdusta - Fateen Najwa - Fajar Pakeer

Harga : RM19    Halaman : 775

Tragedi yang berlaku bukan satu kemalangan, tetapi dirancang. Sepuluh tahun dia kehilangan kenangan masa lalu. Dia terseksa hidup tanpa kenangan, tanpa keluarga tercinta. Kehadiran Amalina bagaikan dewi cinta, mengubah hidup Leo.
Dari sebuah desa terpencil, di kaki Gunung Ais, lelaki ini datang ke kota. Mencari dirinya yang hilang, mencari cinta sejati. Dia kaget dengan kisah yang terbongkar. Dia anak hartawan, namun mengapa dihina dan dicerca ayah kekasihnya sendiri?
Mampukah cinta Amalina terus dalam dakapan apabila ada yang cuba merebut? Bolehkah cintanya menyatakan kebenaran, tanpa dusta?

Isnin, 29 November 2010

Bahtera Kasih - Liza Zahira - Alaf21

Harga : RM15                 SOLD

Carra Lina suatu nama milik seraut wajah yang memikat hati lelaki. Suaranya yang lunak dan manja mampu menggugat sesiapa yang mendengarnya. Inilah gadis yang sering didambakan oleh Ichlas dan dipuja oleh Ryan dalam diam.
Namun, dia keliru untuk menitipkan kasihnya antara mereka. Halangan daripada keluarga tidak mengizinkannya mengecapi kebahagiaan bersama Ichlas, seorang kasanova.
Kini, pilihan Carra Lina cuma kepada Ryan yang pernah menyelamatkannya. Tapi bagaimana pula dengan jejaka itu? Dapatkah dia memberikan harapan untuk mendapatkan sebuah kebahagiaan demi cintanya pada Carra Lina?
Bagaimana Carra Lina menangani masalahnya. Jika Ichlas datang untuk merebut cinta Carra Lina, adakah dia menerimanya? Tidakkah Ryan cuba memenangi hati Carra Lina dan menjadi seorang lelaki yang terbaik kepada gadis itu?

Cinta Datang Lagi - Bikash Nur Idris - Alaf21

Harga : RM13     SOLD

CINTA bukan sekadar ungkapan kata-kata. Tetapi cinta adalah kejujuran, keikhlasan dan pengorbanan untuk orang yang dicintai. Itulah tanggapan Raisya selama ini terhadap cinta Jaspal. Namun, dia hampa bila lelaki itu memilih gadis lain sebagai isteri. Bukan Raisya seorang yang kecewa. Fariz juga turut terluka bila Shereen, gadis pujaannya menjadi milik lelaki lain. Yang anehnya... mereka hadir menyaksikan perkahwinan bekas kekasih masingmasing dalam majlis yang sama. Satu kebetulan yang kemudiannya melorongkan dua hati yang derita ini menjadi akrab.

Tetapi Raisya sering menjauh kerana takut dikecewakan lagi. Fariz pula tak jemu memujuk, kononnya cinta sejati akan datang sekali lagi. Di saat Raisya menyerahkan hatinya kepada Fariz, pecah rahsia, rupanya lelaki itu mendekatinya untuk memiliki Shereen semula. Dan Raisya pula akan mendapat Jaspal kembali. Inikah namanya pengorbanan cinta?

Namun, bagi Fariz, Shereen cuma kenangan silamnya. Dia sudah terpaut pada Raisya sejak pertemuan pertama mereka. Tapi dapatkah dia meyakinkan Raisya bahawa cinta mereka ada penghujungnya?

Dengan Nama Cinta & Nur Kasih - Bikash Nur Idris - Fajar Paker

Harga : RM15  - SOLD

Dengan Nama Cinta


Ada waktu, setia saja tidak cukup tanpa percaya. Dan, percaya itu dah lama hilang daripada hati Sirna. Namun, bijaknya seorang Hasif, percaya kepada cinta dan lelaki itu sendiri, mahu menerpa. Haruskah peluang itu diberi? Ada waktu pula, hati tidak pernah faham bagaimana untuk padamkan cinta. Akal membilang, namun hati menegah. Begitulah hati Aiza apabil acinta lalu menyapa, Izam kembali semula meminta ruang yang sedia untuknya. Bolehkah ruang itu diberi? Dan, waktu lain pula, cinta tidak hanya boleh berdiam. Harus ada lafaz, harus ada ucap. Itulah mahu Haryani, daripada abang angkatnya sendiri. Dia sudah lelah melafaz, dia sudah penat mengucap. Kini, giliran Fitri. Mampukah lafaz dan ucap itu diberi?
Nur Kasih

Kalau diberi pilihan antara dendam dan rindu, Arin akan memilih dendam. Kerana dendam itu membuatkan dia ada sebab untuk mendekati lelaki itu namun rindu bakal memaksa dia berlari jauh. Kerana rindu buat lelaki itu bukan layak hatinya. Hanya rindu Aryanie layak di hati Fairul. Benarkah begitu?

Jumaat, 26 November 2010

Mahligai Impian - Azian Zahra - NHF Media

Harga : RM14        SOLD                  

Segalanya berlaku tanpa pernah diduga.  Bermula drp sengketa setelah insiden berlanggar bahu, Kamarul terus dimusuhi Velina setiap waktu.  Kamarul sebelumnya terlalu dingin dengan setiap wanita, kerap pula dijejaki oleh Rohana rakan sekuliah Velina.  Kamarul tetap membisu.

Takdir mengikat Kamarul-Velina menyebabkan zarul kekasih Velina tersingkir.  Perkahwinan terdesak dua remaja turut direstui Datuk Baharum, bapa Velina.  Perkahwinan yang mencipta perang dingin, walau sebumbung tapi tak sehaluan itu terus menguji kesabaran Kamarul biarpun kehadirannya disenangi oleh keluaarga Velina.  Dengan cabaran menghadapi kuliah dan masa yang sama diasak kerenah isteri, dia tetap tabah memberi perhatian sepenuhnya pada si isteri.

Khamis, 25 November 2010

Bukan Cinta Biasa - Izzul Izzati - Kaki Novel

Harga : RM14  SOLD

Sifat sabar dan beralah yang dimiliki oleh Shahira membuatkan dia sering menjadi mangsa keadaan. Seboleh-bolehnya dia tidak mahu menyakiti apatah lagi mengecewakan insan yang berharap.


Namun, sebagai manusia biasa yang serba kekurangan dia tidak mampu memenuhi kehendak dan menjaga hati semua pihak dalam satu masa. Justeru itu lafaz cinta yang ditunggu oleh Anuar sejak dari bangku sekolah lagi hanya dihargai sebagai kawan baiknya. Baginya, cita-cita dan impian hidup lebih utama. Namun begitu dia terpaksa akur dengan jodoh yanh telah diaturkan oleh keluarganya. Biarpun jauh disudut hati dia sebenarnya memendam perasaan kecewa.

Pertemua Shahira dengan Azlisyam di kampus terjadi dalam suasana yang tegang telah mewujudkan persengketaan diantara mereka. Sikap ego Azlisyam turut merubah sifat semula jadi dalam diri Shahira. Keadaan bertambah celaru setelah Shahira mengetahui Azlisyam adalah tunangnya. Tanpa sedar, dalam diam mereka sebenarnya menyimpan perasaan cinta diantara satu sama lain. Ego dan kedegilan didalam diri memasing telah mengekang mereka untuk berterus-terang biarpun rasa rindu ternyata sendat dihati.

Akibat salah sangka keadaan bertambah parah tatkala Azlisyam dan Anuar pantang bersua dan meletakkan Shahira dalam situasi yang sukar. Antara sayangnya kepada seorang sahabat yang sentiasa setia bersama dengan cinta pertamanya yang belum tentu membuahkan bahagia lantara tiada lafaz cinta yang terucap di antara dia dengan Azlisyam.

Anuar yang kecewa tetap setia menanti miskipun disedari penantiannya tiada penghujung. Meskipun cinta Shahira bukan miliknya, namun Anuar tidak berdaya membuang rasa rindu dan cinta yang sememangnya utuh di hati.

Takdir dan Suratan-Nya tiada siapa yang boleh menolak dan menghalang. Berjayakah Anuar merealisasikan impiannya setelah rumahtangga Shahira dan Azlisyam tuntuh di saat bahagia mengunjungi tiba? Bagaimakah reaksi Azlisyam setelah mengetahu cinta Shahira sememang untuk nya? Mampukah Azlisyam meraih cintanya setelah Shahira membuat pilihan untuk tidak melukakan hati Anuar yang setia meunggu cintanya?

Wajah Kekasih - Norjuliana Mohd Noor - CESB

Harga : RM14  - SOLD -

Bukan aku sengaja biarkan asmara kita terpadam. Suami, bukan kau yang aku sayangi selama ini?lalu aku rela bila bulan madu kita bertukar gerhana.

Hatta Hanafi, aku rela tatkala kau melamar aku untuk menjadi suri hidupmu. Jodoh kita barangkali ?dahulu kau pergi kala aku bakal bergelar isteri. Bertahun kau bawa rajukmu yang panjang ke bumi orang?dan demi sebuah cinta yang terluka, kau tega kuburkan namaku disana, di bawah timbunan salji yang membeku. Bertahun kau biarkannya begitu?sedang aku tak tahu?walau sesekali bukan tidak muncul namamu mencuri fantasiku. Kau sangka aku telah bahagia?walau sebenar kau tidak tahu aku disini menderita kala ijab kabulku menjadi tragedy duka?dan kau terus tidak tahu bila aku tercari-cari dirimu. Lalu aku berprasangka, kau tentunya telah bahagia?masa tentu bias merubah segalanya.
Namun kini kau muncul semula kala aku bukan milik siapa-siapa. Lalu aku sambut cinta yang kau hulurkan beserta keinsafan yang bukan sedikit. Jodoh kita kiranya melalui titian yang sukar?onak menanti di kanan dan kiri ?tersilap langkah kau dan aku akan kecundang. Lalu kita sama-sama menganyam impian dan harapan yang bukan sedikit?

Dan bagaikan mimpi?cinta kita kecundang lagi. Kau pergi kala aku telah pun diijabkabulkan. Sedang sangkaku mempelai yang mengucup dahiku ini adalah dirimu, yang aku sayangi sepenuh hati, yang mengiringi persandingan kita yang penuh gemilang?

Suami, berilah aku sedikit ruang untuk mencari kekasihku yang telah hilang?aku perlukan masa untuk merawat hatiku yang tidak henti-henti berdarah ini?

Bayangan Rindu - Anis Ayuni - Alaf21

Harga : RM15    Halaman : 576              SOLD

Rasa aneh,tapi bahagia yang menderu bagai angin lalu menyapa hati Iddya tatkala dia duduk bertemankan Umar Aisy di bawah pohon jacaranda. Namun perasaan itu diabaikan begitu sahaja kerana ketika itu hatinya dibuai rasa cinta terhadap Baein, yang juga teman sekelasnya. Andainya Iddya;cinta anak-anak sekolah tidak akan sampai ke mana terbukti benar apabila Baein mengalih cinta kepada gadis lain.


Pertemuan dengan Lutfi pula melahirkan rasa cinta yang begitu mendalam. Tapi malangnya,ikatan itu terputus di tengah jalan dan menimbulkan konflik kejiwaan kepada dirinya. Lalu Iddya mencurah resah gelisah, duka kecewa dan menangis hiba di depan Umar Aisy yang tidak jemu-jemu memujuk dengan kata-kata yang mendamaikan perasaan. Umar Aisy: penantian satu penyeksaan, tapi indahnya tetap ada.

Isnin, 15 November 2010

Hati Seorang Wanita - Norhayati Berahim - Alaf21

Harga : RM15             SOLD

Dia dilahirkan diluar kemahuan ayah dan ibunya. Namun, dia pasrah dengan ketetapan ILAHI walau dendam terus menghuni di hati. Perkahwinan yang diatur kiranya tidak menjanjikan apa-apa. Bagi dia, suami milik isteri yang abadi. Mesti dikasihi sepenuh hati. Rupa-rupanya tidak ada apa yang dapat dipegang pada janji manis seorang lelaki.


Sekian lama mencari di mana harga diri, di mana kesilapa diri, dia bangun semula bersama tekad di hati. Meski disingkir, meski diuji, namun jiwanya tak pernah mati. Bahagia mesti dicari, peristiwa pahit mesti dilupai kerana hati wanitanya percaya, esok masih ada cahaya, masih ada sinar bahagia.

Rabu, 10 November 2010

5 Tahun 5 Bulan - Hlovate - Jemari Seni

Harga : RM15                 SOLD

Menjadi orang gaji di rumah Encik Latfy sebenarnya tidak sesusah mana kalau tidak kerana Along Serbia yang sarkastik tu...
Ini bukan asam pedas ni. Dah macam masam-kelat-pedas aje.
Masin sangat la ni. Lain kali nak letak garam banyak mana timbanglah dulu.
Nak bagi kita orang kena diabetes ke Cik Ana oi...?
Bancuh Along kopi. Kurang gula. Tapi campur sikit honey.
Namun inilah permulaannya dia belajar menajdi seorang Ana... dan dari sini jugalah Ana semakin dewasa dalam setiap episod kehidupannya....
Kata Ana: Saya bukan orang yang dicari, Along. Ana yang Along kenal bukan Jo yang sepatutnya Along kenal.
Kata hati Along: Tanpa diduga dia mengenali seorang Jo di dalam Ana.
Siapa Ana? Dan siapa pula Jo di dalam hidup Along?
Sepertimana dia cekap sebangai orang gaji begitulah dia 'cekap' mengendalikan dirinya sebagai pelajar di Universiti of Aberdeen. Namun apabila datang bab 'hati' ada yang tidak kena dengannya sejak mula. Hatinya pernah berperi:boys're stupid. Some men too.

Selasa, 9 November 2010

Zahrah De Tigris - Khairyn Othman - Jemari Seni

Harga : RM15

Nisa pasrah menerokai sebuah kota yang pernah menjadi puncak peradaban Islam suatu waktu dulu. Kota Baghdad yang pernah terkenal dari masyrik ke maghrib itu sedang berantakan: dihamburi mortar dan peluru.

Menjadi guru dan jurubahasa, membuatnya mudah memahami budaya orang-orang di Lembah Tigris. Begitu sudah di situ lain pula ujiannya; dia terpaksa keraskan jiwa, kuatkan semangat tetapi perlahan-lahan hati perempuannya diketuk jua. Namun cinta mereka tak mungkin bersatu kerana Doktor Patrick Devereux, seorang ateis.
Related Posts with Thumbnails