...:... HOME ....:.... AVAILABLE ....:.... SOLD ....:....

Follower

Jual Novel Baru dan Terpakai (Condition : 9/10) PM/Wassap : 0103032760. Instagram : mynovelterpakai

Rabu, 2 September 2015

Home »,»Bukan Terlarang - Nurhazma - Tintarona Publication

Bukan Terlarang - Nurhazma - Tintarona Publication

Bukan Terlarang - Nurhazma - Tintarona Publication - RM24
Halaman :883

Sinopsis :

Imran dan Maisara, rakan sekampung. Maisara dalam diam-diam menyimpan perasaan kepada Imran, tetapip terpaksa mengundur diri kerana rakan serumahnya, Tina sudah menjadi kekasih Imran. Perhubungan mereka bertiga amat baik hinggalah berlaku sedikit salah faham.
Imran dan Maisara ditangkap basah oleh ibubapa Imran sewaktu Tina tiada di rumah. Akibat salah faham ini, mereka dipaksa untuk berkahwin. Bagi Maisara, impiannya sudah tercapai walaupun dalam terpaksa. Bagi Imran pula, dia tetap akan setia dengan kekasihnya, Tina. Persetujuan dipateri. Mereka berkahwin juga akhirnya, tetapi masing-masing membawa haluan sendiri. 

Maisara pasrah dalam terpaksa. Kasih sayangnya kepada Imran membuatkan dia rela. Harapan ibubapa kedua-dua belah pihak untuk mendapatkan cucu amat meresahkan mereka. Di hadapan keluarga, mereka berlakon mesra. Dalam diam, Imran sebenarnya sudah mula terpikat dengan isterinya sendiri.
Perkahwinan mereka masih dirahsiakan dari rakan pejabat. Kehadiran Zahim, abang angkat Maisara mengundang rasa cemburu Imran. Sedangkan kemanjaan Zeta, teman sepejabat mereka membuahkan kemarahan Maisara. Di kala hubungan Imran dan Tina mula retak, Imran dikejutkan dengan cerita Huda. Huda tidak sengaja memberitahu Imran yang Maisara memang sudah lama jatuh hati padanya.
Imran terasa tertipu. Tertekan dengan perpisahannya dengan Tina, dan kerana ego, Maisara dipersalahkan. Maisara melarikan diri ketika Imran cuba berkasar dengannya. Hubungan yang retak cuba dibaiki. Sewaktu mereka cuba membaja kasih, Zeta datang menjadi penghalang. Zahim juga dijadikan sebab dan alasan sengketa.
Ketika mereka mula bersatu, Imran dinaikkan pangkat dan dipindahkan ke cawangan lain. Belum sempat untuk bermesra, cemburu datang lagi. Mana taknya, Zeta juga dipindahkan bersama Imran. Kemesraan Zeta dan Imran di lihat sendiri oleh Maisara. Tragedi ditangkap basah Imran dengan Zeta mengecewakan lagi Maisara. Dengan tekad, Maisara melarikan diri dan menumpang di rumah Tina.Tina yang sudah bertunang, mula redha dengan keadaan. 
Tanpa diketahui Maisara dan Imran, Maisara sudah berbadan dua. Imran mengalami pitam-pitam dan Maisara tidak stabil emosinya. Dalam kejauhan, masing-masing menanggung rindu. Atas nasihat Tina, Maisara kembali ke pangkuan Imran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails