...:... HOME ....:.... AVAILABLE ....:.... SOLD ....:....

Follower

Jual Novel Baru dan Terpakai (Condition : 9/10) Instagram : mynovelterpakai

Isnin, 9 Mei 2016

Home »,»Cik Ayris Congeniality - Aisya Rihanna - Intensmart

Cik Ayris Congeniality - Aisya Rihanna - Intensmart

Cik Ayris Congeniality - Aisya Rihanna - Intensmart    - SOLD OUT -
Preloved Price : RM22  Condition : 9.5/10
Berminat SMS/Whatsapp : 0103032760

Sinopsis :
AYRIS, Lana dan Wardah…tiga sahabat yang akrab sejak zaman belajar. Apa sahaja masalah teman-teman, Ayris pasti menjadi orang pertama yang menghulur bantuan sehingga digelar Miss Congeniality. NAMUN, pemergian Lana benar-benar buat Ayris menangisi diri sendiri… Amer, suami arwah Lana mengharapkannya…
“Ris, kalau you tak bahagia... I akan menyesal seumur hidup I dan untuk apa perkahwinan kita ni kalau begitu caranya? I merayu pada you, bagilah I peluang sayang you. Jaga you. I berjanji tak akan ambil kesempatan terhadap you,” pujuk Amer.
“I sayangkan Ayra. Farhan tinggalkan I. Daddy simpati pada you. I terpaksa terima you!” Ayris mula menangis.
“I benci you sangat! Sebab you, Farhan tinggalkan I.”

DEMI Ayra, Ayris pujuk hati menerima Amer. Namun, kecuaian Ayris pada suatu hari menyebabkan Ayra meninggal dunia. Rumah tangga mereka berkecai. Namun, Farhan si bekas kekasih sebagai ketua jabatannya sentiasa memerhatikan dan mengambil berat bagaikan menghidupkan nyawanya kembali…
“Serabutlah you ni. Boleh tak sabar. Lepas rombongan Farhan balik. You boleh pergi. Diorang bincang lama tu. Al-maklum, nak bincang resepsi grand untuk Cik Janda dan Encik Duda...” Aida ketawa lagi. 
Ayris ketawa juga mendengar lawak kawan baiknya itu walaupun hatinya gundah. Tiba-tiba Ayris menadah tangan. “Ya Allah, percepatkanlah perbincangan di bawah. Aku ada hal penting ni. Amin.”
Aida geleng kepala. “Sabar I kata. Kejap lagi naiklah bakal ibu mentua you tu.”
Telefon milik Ayris di atas meja solek tiba-tiba berbunyi. Ayris yang sedang berdiri, berjalan laju untuk mendapatkan telefon bimbitnya itu. Nasib tidak menyebelahi Ayris. Dia jatuh terjelepok akibat terpijak hujung kain baju pertunangannya.
“Ya ampun, Ris!” Aida terjerit.
“Assalamualaikum...”
Ayris yang masih terjelepok mula panik. Apakah emak Farhan akan jadikan alasan ini untuk menolaknya?
MAMPUKAH Ayris membina bahagia kerana emak Farhan tidak menyukainya yang janda dan Amer gunakan alasan Anggun, anak mereka untuk milikinya semula? Sentiasakah dia menjadi Cik Ayris Congeniality yang menyenangkan rakan-rakan dan berkorban demi kebahagiaan orang lain?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails