...:... HOME ....:.... AVAILABLE ....:.... SOLD ....:....

Follower

Jual Novel Baru dan Terpakai (Condition : 9/10) Instagram : mynovelterpakai

Isnin, 10 November 2014

Home »,»Menantu Pilihan Bapak - Sarnia Yahya

Menantu Pilihan Bapak - Sarnia Yahya

Menantu Pilihan Bapak - Sarnia Yahya
654 m/s - RM17  SOLD OUT

Sinopsis:

Nak kata kahwin paksa, tidak pula. Kerana dia rela bernikah dengan lelaki pilihan bapak. Seri Haji Salam tidak pandai buat keputusannya sendiri. Anak bongsulah katakan. Ikut sajalah cakap orang tua. Tak rugi mana pun. Lagi untung adalah. “Jadi, macam mana ni?” - Bapak
“Entahlah. Ikut bapaklah.” - Seri

Memang Seri anak bapak. Semua keputusan bapak yang buat. Dia tahu, bapak akan beri yang terbaik untuknya, walaupun Khalif hanya seorang drebar lori. Dia sendiri pun bukan bagus sangat, hanya seorang kerani biasa sahaja. Dan benarlah orang kata, tak kenal maka tak cinta. Wajah tidak menggambarkan hati Muhammad Khalif bin Salleh. Okey, bukan khilaf, tetapi Khalif. Tak disangka yang lelaki bakal menjadi suami dan bakal menantu pilihan bapak itu punya seribu satu kisah. “Terima kasih daun keladi.” - Seri.
“Saya tak mahu daun keladi. Saya nak awak.”- Khalif.

Kan? Nak kata apa, memang begitulah sikapnya. Namun, yang paling disenangi, Khalif amat menghormati bapak kesayangannya. Kedua-duanya sekepala dan lebih kurang sengal juga. Lega hati Seri. “Awak, tinggal tinggal lima hari lagi kita nak nikah.” Memang Khalif sengaja hendak membuat dia sentiasa berdebar-debar dan tidak tentu rasa. Seri tahu lelaki itu menghitung hari bahagia. Dia? Harap-harap dia juga akan bahagia. Dia percaya yang calon bapak adalah yang terbaik untuk dirinya. Dalam gembira menanti untuk dinikahkan, pelbagai dugaan datang melanda. Begitu pun, akhirnya selamat juga mereka bernikahdan sama-sama cuba serasikan diri untuk menghadapi alam rumah tangga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails